موهایی زیبا داشته باشیم
 
گروه هنری ستاره شب
گروه ارکستر ستاره شب شادی بخش مجالس شما
 
 
سه شنبه 21 آبان 1392برچسب:, :: 12:11 ::  نويسنده : سید معین طباطبایی

داشتن موهايي آراسته آن هم بدون نياز به سشوار، بابليس يا اتو آرزوي هر خانمي است. اغلب خانم‌ها از موهاي خود گله و شكايت دارند. برخي از اين كه مجبورند مرتب از سشوار و بابليس براي آراستگي موهاي خود استفاده كنند شكايت مي‌كنند و برخي نيز از وجود موخوره، شوره سر، سفيدي، ريزش، چربي، خشكي و امثال آن گله‌مندند و به نسخه هر فردي كه بتواند آنها را در اين زمينه كمك كند عمل مي‌كنند شايد به نتيجه‌اي برسند. 


همه ما مي‌دانيم كه سشوار كردن دائم موجب صدمه زدن به موها مي‌شود و بهتر آن است كه فقط به هنگام رفتن به مهماني‌ها از آن استفاده شود. بنابراين اگر مي‌خواهيد در منزل موهاي آراسته‌اي داشته باشيد بدون اين كه از سشوار استفاده كنيد بد نيست به چند نكته توجه داشته باشيد. 


موهاي لخت 
براي اين موها بهتر است پس از حمام كردن، آنها را ابتدا شانه كنيد و سپس با تكان دادن سر به بالا و پايين در چند مرتبه به موهاي خود حالت پف دهيد و با زدن يك تل پهن يا نازك موهاي خود را مرتب نگه داريد يا با استفاده از كليبس در جلو يا پشت سر و همچنين استفاده از انواع سنجاق‌هاي سر مي‌توانيد به موهاي خود فرم دهيد. البته دستمال‌هاي سر نيز براي آراستگي مو خصوصا زماني كه مهماني به طور ناخواسته وارد مي‌شود مناسب است. 


موهاي مجعد و فردار 
بهتر است به هنگام استحمام از شامپوهاي نرم‌كننده و حالت‌دهنده استفاده كنيد و پس از حمام نيز با استفاده از واكس مو يا روغن زيتون موهاي خود را به حالت فر يا ويو درآوريد كه بسيار زيبا نيز مي‌باشد. 
همچنين مي‌توانيد از كليبس‌هاي عمودي بلند كه موها را آبشاري نشان مي‌دهند استفاده كنيد. توجه داشته باشيد همه موها را داخل كليبس نكنيد چرا كه حالت كنوني را براي روزهاي بعد از دست مي‌دهد. همچنين هنگام خوابيدن موها را از زير سرتان برداريد و به يك طرف يا در بالاي سر قرار دهيد. انواع گيس‌هاي يك طرفه و دو طرفه هم مناسب است همچنين مي‌‌توانيد. پس از حمام فقط جلوي موهاي خود را سشوار كرده و بقيه را با كليبس جمع كنيد. 


مراقبت از مو

هنگام انتخاب شامپو، نرم‌كننده يا محصولات آرايشي و بهداشتي مو نوعي را انتخاب كنيد كه داراي مواد جاذب رطوبت باشد. اين مواد آب را درخود نگه مي‌دارد و در حفظ طراوت مو موثر است. 
بهتر است تا آنجا كه مي‌توانيد از سشوار كشيدن پرهيز كنيد ولي اگر مجبوريد از شامپوهاي مخصوص و اسپري‌هاي محافظ استفاده كنيد.


واكس مو يا كرم مو را بيش از حد استفاده نكنيد زيرا موجب سنگيني موها مي‌شود و هيچ رطوبتي به موها اضافه نمي‌كند. 
به جاي سشوار مي‌توانيد از انواع بيگودي و مو پيچ‌هايي از جنس فوم استفاده كنيد. 


مويي را كه آغشته به ژل، موس و واكس است سشوار نكنيد ابتدا آن را بشوييد بعد سشوار كنيد. 
هنگام استفاده از كلاه، شال و بلوزهاي پشمي حتما از يك روسري يا شال ابريشمي در زير آن استفاده كنيد زيرا پشم، جاذب رطوبت است و موجب خشكي موها مي‌شود. 


رژيم‌هاي غذايي باعث شوره سر، خشكي و ريزش موها مي‌شوند براي اين كه موهاي خود را شاداب و سلامت نگه‌داريد خوردن سبزيجات و ميوه‌ها را فراموش نكنيد. 


بهترين راه خشك كردن موها نيز بستن يك حوله خشك و گرم به دور سر است تا آب اضافي گرفته شود. 
اگر موهاي شما شوره مي‌زند بايد از شامپوهاي ضدشوره استفاده كنيد. اصول تكثير و زياد شدن قارچ‌ها، عوامل ارثي و شستشوي بد سر و ماندن كف موجب شوره سر مي‌شود.



m

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 304
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 306
بازدید ماه : 486
بازدید کل : 16519
تعداد مطالب : 975
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 2