گروه هنری ستاره شب
گروه ارکستر ستاره شب شادی بخش مجالس شما
 
 
یک شنبه 28 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 18:4 ::  نويسنده : سید معین طباطبایی


k


یک شنبه 28 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 18:3 ::  نويسنده : سید معین طباطبایی

 

k


شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 18:7 ::  نويسنده : سید معین طباطبایی

سکوت، یعنی گفتن در نگفتن،

 

 یعنی مقابله با شهوت رام نشدنی حرف،

 

یعنی تمرین برگشتن به دوران جنینی

 

و شنیدن انحصاری لالائی قلبِ مادر در تنهائی محض.


.
سکوت در مکالمه تلفنی، یعنی تردید یا مزاحمت، یا شرم.


.
هر
سکوتی، سرشار از ناگفته ها نیست،

 

بعضی وقت ها، سرشار از خجالتِ گفته هاست

.
.
موسیقی، یعنی
سکوت بعلاوه سکوت های شکسته شده ی موزون.


.
سکوتِ آرام کتابخانه،

 

 یعنی رعد و غرش نهفته ی تمامِ حرف های فشرده ی عالم، در پیش از این.


.
سکوتِ شاهد، یعنی شهادتِ دروغ، موقع خواب و استراحت و تعطیلی وجدان.


.
سکوتِ محکوم بی گناه، یعنی بغض، آه، گریه درون.

 

k

شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 18:0 ::  نويسنده : سید معین طباطبایی

سلام دوستان

جسارتا سعی کردم تو این سایت همه چی

بذارم تا مشغول باشید و نخواید دنبال سایت های دیگه برا سرگرمی بگردید

بهمین خاطر از صفهات قدیمی تر هم دیدن کنید

با تشکر

k


شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 12:14 ::  نويسنده : سید معین طباطبایی

چهارتصمیم کلیدی در برنامه ریزی تشریفات عروسی

svقبل از اینکه شروع به برنامه ریزی درباره تشریفات عروسی خود کنید ، می بایست چند تصمیم کلیدی را اخذ نمایید. این تصمیمات کلیدی ، مسیر شما را دربرنامه ریزی کارها و امور مربوط به عروسی مشخص و هموار می کنند. درواقع بدون اینکه در خصوص این موارد تصمیم بگیرید ، هیچ کاری را نمی توانید به درستی برنامه ریزی کنید.

۱ – قصد دارید برای برگزاری تشریفات عروسی  چقدر هزینه کنید؟ شاید این بخش ، چندان رمانتیک نباشد اما باید بگویم که اساسی ترین قسمت آن است. شما باید بدانید که دقیقا چقدر می خواهید خرج کنید. می بایست یک دفترچه یا فایل کامپیوتری مخصوص مخارج جشن درست کنید و کلیه هزینه ها را یادداشت کنید و در واقع بودجه و هزینه تان را مدیریت کنید.

۲ – تاریخ مراسم شما دقیقا چه روزی است؟ تاریخ جشن شما یکی از مهمترین تصمیماتی است که باید بگیرید. واضح است که همه برنامه ها و زمان بندی ها و حتی هزینه ها مستقیما به تاریخ مراسم شما بستگی دارد. بهتر است تاریخ  را طوری انتخاب کنید که حداقل شش ماه تا زمان برگزاری آن زمان داشته باشید. همچنین این نکته را در نظر بگیرید که هزینه برخی از خدمات مثل : گل فروشی و تزئینات مرتبط ، تالار یا باغ  ، آرایشگاه عروس و … در برخی از فصل ها و همچنین در برخی از روزهای خاص سال مثل اعیاد مذهبی و تعطیلات رسمی ، گرانتر هستند . علاوه بر این باید دقت کنید که تاریخ جشن شما با تاریخ عروسی سایر اعضای فامیل و آشنایان نزدیک ، تداخل نداشته باشد.

۳ – قصد دارید چند نفر مهمان دعوت کنید؟ تصمیم کلیدی دیگر که اثر مستقیم بر برنامه ریزی های شما دارد ، تعیین تعداد مهمانان است. قبلا هم گفته ام که هرگز نباید به ذهن خود اکتفا کنید. لطفا یک قلم و کاغذ بردارید و لیست کامل مهمانانی را که قصد دارید دعوت کنید ، بنویسید. خواهید دید که چه تفاوتی با تصورات قبلی شما دارد. تعداد مهمانان شما بر مسایل مهمی از قبیل : اندازه تالار یا باغ  ، هزینه های غذا و پذیرایی، تعداد کارتهای دعوت و … دارد. حتی شاید لازم باشد در مورد دعوت کردن برخی از افراد غیر ضروری ، تجدید نظر کنید. به هر حال تا وقتی که لیست مهمانان را تهیه نکرده اید ، هیچ تصمیمی نمی توان گرفت. فراموش نکنید که این موضوع نیز تکنیک های خاص خود را دارد.

۴ – محل برگزاری بهترین شب زندگی شما ، کجاست؟ محل برگزاری جشن شما ، جایی است که رویاهای شما به حقیقت می پیوندد و همه شاهد پیوند زیبای شما خواهند بود. باید جایی را انتخاب کنید که خاطره خوشی از مهمانی شما برجا بگذارد. دسترسی آسان و بی دردسر ، فضای کافی برای پذیرایی ، کیفیت پذیرایی و از همه مهمتر هزینه ی متناسب با بودجه شما. این ها ویژگی های یک تالار یا باغ  خوب و ایده آل است. برای یافتن چنین مکانی ، وقت چندانی ندارید. شما حداقل شش ماه قبل از برگزاری عروسی تان می بایست قرارداد تالار را امضا کرده باشید. بنابراین نباید زمان را از دست بدهید.

k


شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 12:13 ::  نويسنده : سید معین طباطبایی

سفره عقد چیست و چه اجزایی دارد؟

416سفره‌ای به نام سفره عقد، به گواهی تاریخ، یکی از آداب و رسوم پیشینیان ما بوده که اجزای آن نماد آرزوهای خوب برای یک زندگی مشترک است. ان سفره به خصوص در قرن‌های اخیر هویتی ممزوج با هویت اسلامی ایرانیان یافته است و همچون سفره هفت‌سین، ایرانی-اسلامی محسوب می‌شود که ریشه در ایران قبل از اسلام دارد.

سفره عقد در مراسم عقد پهن می شود و عروس و داماد بر سر آن می نشینند و در مقابل قرآن به خطبه عقد گوش می دهند و رسما زن و شوهر می شوند.
 
هر کدام از اجزای سفره عقد، پر از معناهای ویژه و زیبا است که هرکدام پیامی را به همراه خود دارند. اما این مفاهیم چیستند و دقیقا نشانه‌ی چه چیزهایی هستند؟

سفره عقد: سفره عقد معمولا شامل پارچه‌ای است که طبق ذوق و سلیقه طراح آن پهن می شود و تمامی اجزا بر روی آن قرار می گیرند.

آینه و شمعدان: آینه و شمعدان که از ارکان خرید عقد نیز هست و در خطبه عقد نیز عنوان می‌شود که همه میدانند قرآن مجید کتاب آسمانی مسلمانان و نمادی برای تحکیم ازدواج است از مهمترین ارکان سفره عقد است. همچنین آینه در بالای سفره، روبه روی عروس و داماد قرار داده می شود تا آنها یکدیگر را در آینه ببینند تا دل هایشان نسبت به هم مانند آینه صاف و زلال باشد. و یک جفت شمعدان که در دو طرف آینه قرار می گیرند که شمع های روشن شمعدان ها نمایانگر روشنایی و گرمی پیوند عقد بین عروس و داماد است.

شاخه نبات: شاخه نبات نیز که در خطبه عقد همیشه شنیده می‌شود و به عنوان شیرینی دوران زندگی است و طراحی‌های بسیار متنوعی بر روی شاخه نبات می‌شود که یکی از عناصر زیبای هر سفره عقدی است.
 
 نان و پنیر و سبزی: برای برکت زندگی در سفره استفاده می شود و اغلب اوقات در کنار نان، پنیر می گذارند و آن را نشانه وسعت روزی می دانند و سبزی هم نشانه سرسبزی و سلامتی است. یکی از مهمترین تخصص‌ةای یک طراح سفره عقد سبزی آرایی است یک طراح با سلیقه و هنر خویش این عناصر را در کنار هم قرار می‌دهد.
 
عسل: مراسم عسل در دهان گداشتن عروس و داماد برای شیرین‌کامی و زندگی شیرین زوجین است. همانطور که این مراسم از قسمتهای مهم است چیدمان و دکوراسیون ظرف عسل باید با ذوق و سلیقه خوبی درست شود.

تخم مرغ: نمادی از تداوم نسل است و تعداد آن بستگی به طراحی سفره دارد. چیدمان و تزئین تخم‌مرغ نیز بسیار متنوع است.

سکه: سکه نمادی برای افزایش رزق و روزی عروس و داماد است که معمولا از سکه هایی با رنگ مجازی طلایی در سفره استفاده می‌شود. سکه به خاطر رنگ طلایی که دارد در سفره می‌درخشد و باید خیلی خوب و متناسب تزئین شود.

گردو، بادام و فندق: وجود گردو، بادام و فندق را نی نشانی از گسترده بودن سفره عقد به علت خوراکی های مقوی الهی می دانند. برخی هم عقیده دارند درخت گردو عمر طولانی دارد و گردو نمادی برای طول عمر عروس و داماد است.

میوه: میوه های رنگینی مانند انار و سیب سرخ یا میوه های دیگر به منزله برخورداری عروس و داماد از همه نعمت های طبیعی خداوند است. که امروزه در سفره عقد از میوه‌هایی مثل آناناس به خاطر زیبایی که دارد نیز استفاده می‌شود.
 
 گل: گل نماد طراوت ، شادابی و زیبایی است . یکی دیگر از مهارت‌های طراحان سفره عقد گل‌آرایی است. در این بخش هر طراح به سلیقه و ذوق خود هنرمایی می‌کند.

حلقه: همانطور که حلقه از اجزای مهم ازدواج است در سفره عقد نیز از اجزای مهم حساب می آید. مراسم حلقه دست کردن عروس و داماد در کنار سفره عقد نیز از مراسم‌های مهم است و چیدمان و تزئین جعبه حلقه‌ها بسیار مهم است.

اسپند: دود کردن اسپند برای دور شدن چشم حسود در آیین ما جایی ویژه دارد و در کنار سفره عقد بر بالای سر عرو و داماد نیز صورت می‌گیرد.

کله قند: در مراسم عقد خانم‌های خوشبخت بر روی پارچه سفیدی بر سر عروس و داماد کله قند می‌سایند که نمایانگر باریدن شادی و شیرینی بر سر آنها است.
 

460972_CN0TrrhIدر مراسم عقدکنان معمولا به رسم یادگاری از پیوند ازدواج عروس و داماد هدیه‌ای به مهمانان داده می‌شود. این هدیه‌ها نیز با توجه به تناسبات و طراحی سفره عقد در ظرفی قرار داده می‌شود و پس از مراسم عروسی توسط عروس به مهمانان داده می‌شود. اما میهمانان نیز از این جشن دست خالی بر نمی گردند زیرا عروس و داماد به رسم یادگاری تحفه ای به آنها هدیه می دهند.

در حال حاضر تزئینات و عناصر دیگری نیز علاوه بر اینها ممکن است در سفره عقد قرار گیرند مثل ماهی ‌های قرمز که در سفره هفت سین نیز هست و میوه‌های متنوع و شمع‌های گوناگون و … که با توجه به طراحی سفره عقد در سبک‌های سنتی، مدرن و کلاسیک چیده می‌شوند.

k


شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 12:13 ::  نويسنده : سید معین طباطبایی

25_0c235f999bf8a3601فرهنگ عروسی ایرانی : همه مردم علاقه مندند که در مجالس عروسی دعوت شوند و رفتن به عروسی برای آن‌ها خوشایند است و لذت عروسی رفتن را با بردن گلی زیبا کامل میکنند. هر عروسی دوست دارد که جشن زیبا و پر از گل داشته باشد. گل آرایی در کنار سفره عقد و روی میز نامزدی بعنوان گل دست عروس و نیز تاج برای عروس مورد استفاده قرار میگیرد.

سنت های کهن این مرز و بوم به مراسم ازدواج اهمیت زیادی داده. شاید بتوان گفت که فرهنگ ایرانی بیش از فرهنگهای دیگر پیمان همبستگی برای دو نفر و تشکیل خانواده را ارج مینهد. آراستن و پیراستن سفره عقد با چیدن اشیاء گوناگون و گل آرایی زیبا میتواند زیبایی مجلس را چند برابر کند. سلیقه شخصی در این کار خیلی موثر است. معمولاً بهتر است که در مرکز سفره عقد یک گل طبیعی را بشکل توپی یا افقی تزیین کنیم تا چشم بیننده را نوازش دهد و لطافت و آرامش بیشتری به سفره دهد.

 برای نامزدی معمولاً از گل‌های کوچکتر استفاده می‌شود. حلقه‌های گل نامزدی کوچکتر و کم گل‌تر هستند. برای درستکردن یک گل دست عروس (به شکل توپی) ابتدا قسمت بالای گل‌های رُز زرد و آلستومریا را با سیمی میبندیم تا گل‌ها پخش نشوند و منظم در کار قرار گیرند. گردی‌های اسپاراکوس را در کنار گل‌های رز قرار میدهیم و گل‌ها را محکم‌تر می‌کنیم. گل‌های مرکزی باید کمی بلندتر از گل‌های اطراف باشند. گلهای رز بلندتر از گلهای آلستومریا قرار می‌گیرند و با سیمی دور تا دور گل‌ها را میبندیم. سپس گل‌های رز را دور تا دور این گل دست توپی قرار می‌دهیم.

634326925257738750گل دست باید با سفره عقد، گل ماشین و لباس عروس هماهنگی رنگی داشته باشد. لباس عروس معمولاً به رنگ سفید یا شیری است ولی چنانچه لباس نامزدی بنفش بود از گل نارنجی در گل دست استفاده نمیکنیم. بلکه گل‌های شیری، سفید یا لیمویی بکار میبریم. هر چه ساقه گل رز کوتاهتر و سیمپیچی شده باشد، کار ظریف تر خواهد بود.

میتوانیم در درست کردن گل دست فقط گل رز بکار بریم در این صورت بهتر است که برای تزیین آن از برگهای بنجامین یا برگ‌های تزیینی دیگر استفاده کنیم.در این دسته گل از ساقه های لیندا برای قشنگتر کردن کار استفاده میکنیم. بدین صورت که اگر دسته گل گرد و توپی باشد ساقه‌ها را دور تا دور آن قرار میدهیم ولی اگر بشکل آبشاری باشد فقط در قسمت جلوی آن بکار می‌رود. هم‌چنین می‌توان از برگ‌های پهن بزرگ شبیه پاپیون درست کرد و زیر گل دست قرار داد. در نهایت قسمت ساقه های گل دست را با فویل یا روبانهای ساتَنی کاملاً میبندیم. و برای تزئین این دسته گل از روبان‌های باریک بصورت آویزان در پایین دسته گل استفاده میکنیم

k


شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 11:42 ::  نويسنده : سید معین طباطبایی

k


شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 11:31 ::  نويسنده : سید معین طباطبایی

جملات زیبا برای کارت عروسی


دلمان می خواهد با نسیم سحری

شاخه ای از گل یاس

بوته ای از گل مریم

بغلی از گل از گل سرخ

همه را دسته کنیم

برگیریم و بسازیم سبدی از پر طاووس سپید

تا دهیم مژده بر آنان که در این بزم به ما پیوندند


----------------------

من و او هم سفری یک دل و یک دانه شدیم

هم ره دلشدگان راهی میخانه شدیم

قدمی رنجه کنید و در ما بگشایید

طرب اینجاست بیایید که پیمانه شدیم

----------------

لانه‌ای ساخته‌اند با گل یاس سفید

در فراسوی بهار، ما ترا می‌خوانیم تا به لطف قدمت

این دل كوچك ما گل به دامن بشود

در انتظاریم

با گل حضور خود

محفل آرای سرور ما باشید

---------------------

آغاز زندگی نوین خویش را جشن می‌گیرند

حضور شما در این جمع نشانه پاكترین محبتهاست

--------------------

برانیم تا دلهایمان را به مهر پیوند زده

بهار را به استقبال برویم.

حضورت ای دوست

قدمهایمان را استوار و دلهایمان را گرم می‌كند

-----------------

خدایا به هر آنكه دوست میداری بیاموز كه:

عشق از زندگی كردن بهتر است

و به هرآنكه دوست‌تر میداری بچشان كه:

دوست داشتن از عشق هم برتر است.

------------------

بار سفر بسته‌ایم به قصد دریای همدلی

در پگاه آغازین این سفر همراهمان باشید

-------------------

خانه‌ای ساخته‌ایم سایبانش همه عشق

زیر پا فرش غرور در حصارش همه تكرار صفا

ما در این جمع لطیف

لطف دیدار تو را می‌طلبیم

------------------

می‌خواهیم مهربانی را بیاموزیم


موسم نیلوفران ما شما را می‌خواند

--------------------------

پایان هر رفتن رسیدن است


و ما اكنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم كه آغاز یك رفتن است

در این آغاز همسفر ما باشید

---------------

همتمان بدرقه راه كن ای طایر قدس


كه دراز است ره مقصد و ما نوسفریم

------------------

دست در دست هم نهاده‌ایم و سفره دوستی را در


دشت آرزوها گسترانده‌ایم تا هر خاطره‌ای را به

زیبایی در دلها بیاوریم

كه زندگی تنها یادگاری از محبت است

شوق فشردن دستان شما برایمان انتظاری است شیرین

--------------------

آغاز می‌كنیم زیستن را


پیوستن

و یكی شدن را

لطف حضور شما در جشن این آغازمایه شادی ما خواهد بود



--------------

مرا به رجعت خورشید باور است هنوز


دل بسته‌ایم به صبح سپید، به سپیدی بلندترین تیله خورشید

دل بسته‌ایم به زندگی، با ما باشید.

----------------------

یادتونه بچه بودیم می‌گفتین

ایشاا.. خوشبخت بشین

حالا دعاتون مستجاب شد

-------------------

خانه ای ساخته ایم


سایه بانش همه عشق

زیر پا فرش غرور

و حصارش همه تکرار صفا

ما در این جمع لطیف

لطف و دیدار تو را می طلبیم

k


شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 11:27 ::  نويسنده : سید معین طباطبایی

گاهی

 

گاهی باید متنفر بود;

به فکرِ انتقام بود;

نگذشت ... نبخشید !!

همیشه دوستت دارم کار ساز نیست...

گاهی باید فریاد زد;

ناسزا گفت ... قهر کرد!!

گاهی باید همان باشی

که هیچ کس تابِ تحملت را ندارد...

که بتوانی فقط در خلوتِ خود بمانی !!

شاید اینگونه درد کمتری بکشی ....!!!!

k


درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 57
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 97
بازدید ماه : 97
بازدید کل : 16130
تعداد مطالب : 975
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 2