گروه هنری ستاره شب
گروه ارکستر ستاره شب شادی بخش مجالس شما
 
 
سه شنبه 5 آذر 1392برچسب:, :: 18:12 ::  نويسنده : سید معین طباطبایی

 

چگونه برای شریک زندگیمان همسر خوبی باشیم؟

27/03/13920 نظر745 بازدید
 

 هر زنی در هنگام ازدواج، دوست دارد بهترین همسر باشد. اما در بسیاری موارد، زندگی از مسیر متعادل خود خارج می شود و شاید دلیل آن اشتباهات یکی از طرفین باشد. در این یادداشت می خواهیم به شما کمک کنیم که همسر خوبی برای شوهر خود باشید.
 

 

1- برقراری ارتباط موثر
 

احساسات و نیازهای خود را به زبان بیاورید.
 

  •  انتظار نداسته باشد که همسرتان آن چه در ذهن شما است را بخواند. اگر چیزی اشتباه است به زبان بیاورید و آن چه را که می خواهید بگویید.
 
  • اگر به زبان آوردن برای شما سخت است، می توانید یک پیغام یرای او ارسال کنید. اما درباره آن چه می نویسید و به زبان می آورید، دقت کنید. مثلا می توانید بگویید "من دوست دارم زمان بیشتری را با هم بگذرانیم و از او بخواهید که تعادل بیشتری بین کار و زندگی ایجاد کند" به جای اینکه بگویید تو مرا نادیده می گیری.
 
  • به همسرتان گوش دهید. وقتی او چیزی را به شما می گوید، می توانید با تکرار صحبتش به او بفهمانید که صحبتش را درک کرده اید. مثلا می توانید بگویید "می دانید او نگران مسائل مالی است و به همین دلیل زمان زیادی را کار می کند."

 

  • از قضاوت پرهیز کنید. قبل از اینکه پاسخی بدهید، اجازه دهید او صحبتش را به پایان برساند. سپس نظر خود را به او بگویید، می توانید به او بگویید که "تلاش می کنید هزینه ها را به حداقل برسانید، اما در عوض زمان بیشتری را با هم بگذرانید"
 
 

چگونه همسر خوبی برای شریک زندگیمان باشیم؟ (گلابتون) 

 

برای مسائل جزئی، دعوای بزرگ راه نیندازید.
 

  • اگر برای هر چیز کوچکی، یک جنگ و دعوای بزرگ راه بیندازید. به زودی همسرتان را کلافه خواهید کرد و در نتیجه او به مسائل مهم و اساسی هم بی توجه خواهد بود.

 

  • انتقادهای نا به جا می تواند تا از بین رفتن یک رابطه پیش رود. بنابراین از تکرار مسائل پیش و پا افتاده (نق زدن) پرهیز کنید.

 

  • اگر انتقاد سازنده ای دارید، هوشمندانه آن را مطرح کنید. به زمان بیان انتقاد خود نیز دقت کنید. اگر وقتی همسرتان مشغول کار مهمی چون پرداخت صورتحساب و ... است، چیزی را مطرح کنید، مطمئن باشید، هیچ نتیجه ای نخواهید گرفت. همچنین در حضور فرزندان از بیان مشکلات خود اجتناب کنید.

 

دعواهایتان را مدیریت کنید
 

  • اجازه ندهید عصبانیت در دعوا به جایی برسد که چیزی به زبان بیاورید که پشیمان شوید. اگر اشتباه کرده اید، بپذیرید و عذرخواهی کنید.

 

  • انتظار نداشته باشید در مورد همه چیز به توفق کامل برسید. هیچ زن و شوهری مجموعه ای یکسان از علایق و اعتقادات نیستند. در مورد تفاوت ها احترام بگذارید و همسرتان را به همه اعتقاداتش دوست بدارید.

 

  • باید یاد بگیرید در موقعیت های مختلف، با وجود همه تفاوت هایتان چگونه مسائل را حل و فصل کنید بدون اینکه هیچ یک از طرفین آسیب ببینند.

 

با شوهرتان حرف بزنید، نه درباره او

با دوستان و خانوادتان درباره جنبه های منفی همسرتان صحبت نکنید. یادتان باشد، این یک نوع بی وفایی در حق اوست. ضمن اینکه شما به عنوان همسر، بسیاری از این مسائل را فراموش خواهید کرد، اما دیگران نه!



2- بهترین روش برای همسر خوب بودن
 

انتظاراتتان منطقی باشد.
 

انتظارات نابه جای همسران از هم، یکی از آفات زندگی مشترک است.  مثلا اگر سطح درآمد همسر شما متوسط است نمی تواند انتظار خانه ای با 500 متر مربع زیربنا را داشته باشید. یا همسر شما به عنوان یک انسان گاهی خسته است، گاهی عصبانی،گاهی میل به تنهایی دارد و .... پس نمی توانید همیشه از او انتظار بشاش بودن و سرزندگی داشته باشید.



اجتناب از تغییر دادن همسرتان


او را همانطور که هست بپذیرید و مطمئنش کنید که هرگز قصد تغییرش را ندارید. به همسرتان عشق بورزید، به خاطر آن کسی که هست نه اینکه او را تغییر دهید که تبدیل به عشق شما شود.

 


استرس هایتان را مدیریت کنید

زن و مرد هر کدام به طور مستقل استرس ها و تنش های مختلفی را در طول روز تحمل می کنند. تلاش کنید استرس های بیرون از زندگی مشترک سر جای خود باشند، یعنی حداقل آن ها را وارد زندگی مشترک نکنید.


 

گاهی با نیازهای همسرتان قرار ملاقات بگذارید
 

همسرتان به چه چیزی احتیاج دارد؟ آیا متوجه نیازهای کوتاه مدت او هستید؟ یک بازی؟ شاید ملاقات با دوستان؟ ... گاهی نیازها شخصی اند. باید هر چند وقت یک بار آن ها را ببینیم و فرصت برآورده شدن بدهیم.

 


هویت خود را حفظ کنید
 

همه چیز را در زندگی مشترک خلاصه نکنید. اگر فردا همسرتان ترکتان کند، آیا شما برای خود دوستانی دارید؟ آیا عضو یک باشگاه ورزشی هستید؟ آیا کار یا سرگرمی برای خود دارید؟ ... یادتان باشد، قبل از اینکه همسر مردی باشید، خودتان باشید.


 

بهترین دوست شوهر خود باشید
 

بدون هیچ قید و شرطی صمیمیتتان را افزایش دهید. به دنبال شادی های مشترک، دردهای مشترک و حتی سکوت مشترک باشید. این مسئله رابطه شما را قوی می کند.

 


با تغییرات، نقشتان را تغییر دهید
 

آمادگی پذیرش تغییرات را در زندگی داشته باشید. در زندگی فردی و مشترک ممکن است تغییراتی ناگهانی در سر راه شما باشد. چه قدر آمادگی پذیرش تغییرات را در زندگی مشترک دارید. اگر ثروتتان را از دست دهید؟ و یا عزیزی را از دست دهید و یا به طور ناگهانی متوجه شوید که باردار هستید؟... هر آن ممکن است تغییراتی اساسی در زندگی شما رخ دهد. باید بتوانید در برابر تغییرات، انعطاف پذیر باشید.


 

رویاهای مشترک بسازید
 

رویای مشترک، یعنی انگیزه مشترک. مثلا قرار بگذارید برای سالگرد دهمین سال ازدواجتان به منطقه ای خاص که هر دو به آن علاقه من هستید، سفر کنید.

 

 

چگونه برای شریک زندگیمان همسر خوبی باشیم؟(گلابتون)

 

3- روابط جنسی را در اولویت ها قرار دهید
 

در اکثر روابط زناشویی نیازهای جنسی تفاوت هایی هرچند اندک وجود دارد. اما زوج هایی شادتر خواهند بود که هر کدام از طرفین به بر آورده کردن نیاز دیگری اهمیت دهد.



روابط جنسی را در برنامه های خود قرار دهید


در زندگی خود جایی برای روابط جنسی بازکنید. این به این معنا نیست که روابط جنسی را در چارچوب یک برنامه منظم قرار دهید. بلکه منظور این است که باید روابط جنسی از اولویت های زندگی مشترک شما باشد. رابطه جنسی یکی از مولفه های عشق و دوست داشتن است، ونبود یا کمبود آن می تواند صدمات جبران ناپذیری بر یک خانواده وارد کند.



ببوسید

بوسیدن، معجزه عشق در روابط است. ضمننا هیچ هزینه ای هم برای شما ندارد.

 


بدن خود را بپذیرید


با گذشت زمان و مسن شدن، بدن قدرت، کشش و طراوت خود را از دست می دهد، اما مطمئن باشید، هنوز هم همسرتان بدن شما را دوست دارد. اگر خودتان هم بدنتان را بپذیرید و دوست داشته باشید، از روابط جنسی خود، لذت بیشتری خواهید برد.

 

 

چگونه برای شریک زندگیمان همسر خوبی باشیم؟
  •  


m

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 121
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 123
بازدید ماه : 303
بازدید کل : 16336
تعداد مطالب : 975
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 2