گروه هنری ستاره شب
گروه ارکستر ستاره شب شادی بخش مجالس شما
 
 
شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:, :: 12:14 ::  نويسنده : سید معین طباطبایی

چهارتصمیم کلیدی در برنامه ریزی تشریفات عروسی

svقبل از اینکه شروع به برنامه ریزی درباره تشریفات عروسی خود کنید ، می بایست چند تصمیم کلیدی را اخذ نمایید. این تصمیمات کلیدی ، مسیر شما را دربرنامه ریزی کارها و امور مربوط به عروسی مشخص و هموار می کنند. درواقع بدون اینکه در خصوص این موارد تصمیم بگیرید ، هیچ کاری را نمی توانید به درستی برنامه ریزی کنید.

۱ – قصد دارید برای برگزاری تشریفات عروسی  چقدر هزینه کنید؟ شاید این بخش ، چندان رمانتیک نباشد اما باید بگویم که اساسی ترین قسمت آن است. شما باید بدانید که دقیقا چقدر می خواهید خرج کنید. می بایست یک دفترچه یا فایل کامپیوتری مخصوص مخارج جشن درست کنید و کلیه هزینه ها را یادداشت کنید و در واقع بودجه و هزینه تان را مدیریت کنید.

۲ – تاریخ مراسم شما دقیقا چه روزی است؟ تاریخ جشن شما یکی از مهمترین تصمیماتی است که باید بگیرید. واضح است که همه برنامه ها و زمان بندی ها و حتی هزینه ها مستقیما به تاریخ مراسم شما بستگی دارد. بهتر است تاریخ  را طوری انتخاب کنید که حداقل شش ماه تا زمان برگزاری آن زمان داشته باشید. همچنین این نکته را در نظر بگیرید که هزینه برخی از خدمات مثل : گل فروشی و تزئینات مرتبط ، تالار یا باغ  ، آرایشگاه عروس و … در برخی از فصل ها و همچنین در برخی از روزهای خاص سال مثل اعیاد مذهبی و تعطیلات رسمی ، گرانتر هستند . علاوه بر این باید دقت کنید که تاریخ جشن شما با تاریخ عروسی سایر اعضای فامیل و آشنایان نزدیک ، تداخل نداشته باشد.

۳ – قصد دارید چند نفر مهمان دعوت کنید؟ تصمیم کلیدی دیگر که اثر مستقیم بر برنامه ریزی های شما دارد ، تعیین تعداد مهمانان است. قبلا هم گفته ام که هرگز نباید به ذهن خود اکتفا کنید. لطفا یک قلم و کاغذ بردارید و لیست کامل مهمانانی را که قصد دارید دعوت کنید ، بنویسید. خواهید دید که چه تفاوتی با تصورات قبلی شما دارد. تعداد مهمانان شما بر مسایل مهمی از قبیل : اندازه تالار یا باغ  ، هزینه های غذا و پذیرایی، تعداد کارتهای دعوت و … دارد. حتی شاید لازم باشد در مورد دعوت کردن برخی از افراد غیر ضروری ، تجدید نظر کنید. به هر حال تا وقتی که لیست مهمانان را تهیه نکرده اید ، هیچ تصمیمی نمی توان گرفت. فراموش نکنید که این موضوع نیز تکنیک های خاص خود را دارد.

۴ – محل برگزاری بهترین شب زندگی شما ، کجاست؟ محل برگزاری جشن شما ، جایی است که رویاهای شما به حقیقت می پیوندد و همه شاهد پیوند زیبای شما خواهند بود. باید جایی را انتخاب کنید که خاطره خوشی از مهمانی شما برجا بگذارد. دسترسی آسان و بی دردسر ، فضای کافی برای پذیرایی ، کیفیت پذیرایی و از همه مهمتر هزینه ی متناسب با بودجه شما. این ها ویژگی های یک تالار یا باغ  خوب و ایده آل است. برای یافتن چنین مکانی ، وقت چندانی ندارید. شما حداقل شش ماه قبل از برگزاری عروسی تان می بایست قرارداد تالار را امضا کرده باشید. بنابراین نباید زمان را از دست بدهید.



m

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 121
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 123
بازدید ماه : 303
بازدید کل : 16336
تعداد مطالب : 975
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 2